måndag 9 juli 2012

Army Fitness - avslut, utvärdering, saknad.

Nu ska ni få höra, mina vänner. För drygt två månader sedan började jag på Army Fitness. Då var jag i rätt okej form, och hade nog snittat träning 2-3ggr/vecka nästan varje vecka i 4-5 månader.

Livet har varit lite i kaos (fast när jag tänker efter känns det mer som ett normaltillstånd) denna vår med ett krävande jobb, sjuk pappa, saknad av vänner och familj, många resor och ett stort behov av livsnjutning = en hel del resor, vinkvällar, minskad dos av träning och en jättetrött tjej som resultat!

Igår gjorde vi ett avslutande fystest på sommarens sista AF-pass. Jag var nervös och lite deppig, rädd att försämra mina resultat.

Men så här blev i alla fall resultaten av AF del 1: (första testets resultat i kursiv text)
Konditionstest. 2 km löpning. Min tid blev 10.55. Nu: 10.50.
2 min situps. Pannan mot knäna. Jag klarade 10. Nu: 23 st.
2 min armhävningar. Bröstet i mattan. Jag klarade 3 på tå, 34 på knä. Nu: 25 på tå.
2 min rygglyft. Jag klarade 58 styckna. Nu: 74. Exemplariskt utförda dessutom! 
2 min upphopp. Knäböj, händerna i marken, räta ut, fötterna lätta. Jag klarade 40 st. Nu: 55 st.
Jägarvila/90 grader. Jag klarade 1,37 minuter. Men vet att jag kan bättre! Nu: 1,47 minuter. Tror fortfarande att jag kan bättre...

DESSUTOM märkte jag under uppvärmningen att jag numera tar mig helt själv uppför höbalarna, som jag i början av träningen behövde både knuff- och draghjälp på...

Med hjälp av pepp från finaste vännen Sanna är jag faktiskt nöjd med mina resultat. Och det känns jävligt bra, prestationsångest no more!

Dessutom är jag nu otroligt peppad för massor av löpning och styrketräning under semestern, som börjar i nästa vecka. Sedan hoppas jag på att få med mig några vänner på mera ArmyFitness i höst! :-)

Ha en underbar måndag!
// V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar