tisdag 3 juli 2012

Schlutt!

Det är nästan lite komiskt ibland, livet. Envisheten och skygglapparna som ibland sitter för hårt. Som sagt har jag undrat ett tag varför jag är så trött, ont i kropp och hals, ont om träningsenergi. Idag påminde mamma mig om att man ju måste VILA ibland.

Och när jag tänker efter tänker jag på det här: igår gick jag hem från jobbet tidigare än vanligt och sov ett par timmar på soffan. Det följdes av lite kreativt hemmapyssel, promenad med fin vän i telefonen och sedan kvalitetstid med min love. Äventyr och jordgubbar. På kvällen var jag också förundrad: HUR kan jag vara så här PIGG??? (utan treo...)

Så, kära vänner: kom ihåg att VILA. Och inte bara genom att stressova som jag tenderar att göra i såna här perioder (Okej, NU lägger jag mig, NU blundar jag, NU har jag sju timmar på mig att bli pigg...) utan genom KVALITETSTID med dig själv (viktigast!) och fina vänner och familj. Ät jordgubbar, ta ledigt en eftermiddag för att bara vara, njut av nuet.

Dagens visdomsord! Här kommer ett till:


//V, mer utvilad än igår och med skön träningvärk från söndagens ArmyFitness!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar