tisdag 10 juli 2012

Intervallträning, del 1

För de som missat länken till Aktiv Tränings Intervallprogram i nedan inlägg kan jag berätta att min träningsplanering för denna vecka ser ut såhär:

Tisdag: Progressiv löpning 25 minuter (öka tempo var 5:e minut)
Torsdag: Distanspass 30 min + 5x100m stegringslopp
Lördag: Distanspass 40 min + 6 backryck

Tisdagsträning : avcheckad!

Mycket tunga ben i början men det här löpsättet passade mig faktiskt väldigt bra. Jag tog det oerhört lugnt och lät benen få piggna till. I slutet flöööög jag nästan fram. Typ. På 25 minuter tog jag mig 4,3 km. Och enligt Löparappen lyckades jag faktiskt öka tempo för varje kilometer, bra!! Jag avslutade rundan med lugn promenad i någon kilometer. Nu ska jag nog faktiskt lägga mig, trots att jag har massor av saker kvar på min att göra-lista. Det finns en morgondag också! :-)

(Och då ska jag träna styrketräning...)

// V - träningspepp igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar