måndag 27 augusti 2012

Atjo prosit!

Men hojja!

Förra veckans måndag bjöd på ett mördande styrkemixpass: sjukt mycket träningsvärk hela veckan, fram till fredagen då jag mördade lite till med ännu en styrkemixare.

Planen om att ta långpromenader och joggingurer på landet i helgen gick i stöpet. Däremot hjälpte vi darlings föräldrar med allt från festfix till städning och insamlng av kor (!). Så lite vardagsmotion fick vi. Och som vanligt, alldeles för mycket god mat och dryck.

Inför denna vecka var jag sjukt peppad. Igår kväll (söndag) bokade jag in veckans träningspass och skrev nyttig matlista. Döm om förvåning och besvikelse när jag vaknade både försoven och förkyld imorse.

Mitt humör har inte varit det soligaste idag, med andra ord. Gud vad jag blir grinig när jag är förkyld! Haha! Mitt gull överraskade i alla fall med maten på bordet när jag kom hem från jobbet. Det bidde alltså ingen morotssoppa, utan istället köttfärssås med vit pasta. Lika glad är jag för det!!!

I kväll har jag pepprat med ingefära, te och honung. Stärkt och sövd av två tabletter ska jag nu sova bort den här rackarn. (Till min stora lättnad har regnet fallit mot fönstret precis hela dagen. Jag har alltså inte en gnutta dåligt samvete över soffhäng och sånt).

Hur tycker ni att man kan träna när man är förkyld?

// V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar