måndag 20 augusti 2012

Supersallad och underbar träning

Jag sitter här med tända ljus och har så (skönt) ont i kröppa efter ett riktigt jobbigt Styrkemix-pass såhär på måndagkvällen. Styrkemix innebär kondition och styrka på stepbräda, med hantlar, gummiband och egen kropp som redskap. Min favoritinstruktör är tillbaka efter semestern och jag svettades stora pölar på golvet, på riktigt!

Idag gick jag direkt från jobbet till träningen. Det är bra för att träningen blir av, för att jag då tar mig från jobbet i tid och slutligen för att det är underbart att komma hem, äta och få fastna i soffan sedan.
(Det som eventuellt kan vara dåligt är när jag glömmer vattenflaska, hårsnodd och mellanmål hemma. Men det löste sig ju också!).

När jag kom hem gjorde jag en supergod sallad inspirerad av min vän Malin. Det här innehöll den:
Gurka
Körsbärstomat
Ruccola
Röd lök
Färsk röd chili
Mango
Fetaost
Nykokt, varm bulgur
Nygrillad (?) varm kyckling
Olja, vatten och färdig dressingmix med örtsmak
Lite citronsaft
En klick keso vid sidan.

MUMS säger jag bara. Måndagspepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar