tisdag 14 augusti 2012

Frihet

"Den största friheten är förlåtelse"

det hörde jag på en flummig festival för någon vecka sedan. Jag kan inte släppa det. Fasen vad sant! Det gäller ju allt, stort som smått, förlåtelse av andra människor och av dig själv.

Filosofiskt ljus i tunneln. Bild tagen på språng, mitt på min bästa Hälsingerunda! Dellenbanan.

För mig är det också en otrolig frihet att kunna röra mig obehindrat, springa, dansa, lyfta, gå.
Sedan jag kom tillbaka från semestern har jag försökt att cykla och gå så mycket jag kan. I helgen täckte vi en plansilo. (Bildgoogla det vetja!). Det här med lantbruk innebär sannerligen inte bara arbete med maskin, utan också med kropp!

Post-semester-träning hittills:
Måndag: långsam jogg 5km
Torsdag: långpromenad i rask takt, ca 70 min
Fredag: styrkemix/funktionell step - återkomst på Korpen!
Söndag: Täckning av plansilo, kort simtur, kort paddlingstur i kanot
Måndag: långpromenad i rask takt,ca 120 min faktiskt!

I kväll velar jag mellan Bodypump och uteaktivitet. Det är sommar här i Piteå så jag lutar åt att njuta i solen. Joggingtur + utestyrka kanske?

// V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar