tisdag 9 oktober 2012

+3 kilo och vad det egentligen handlar om

Jag äger ingen våg. Det var flera år sedan jag kastade ut min, och sedan dess har vikten hållit sig förvånansvärt stabil. Kilona försvann faktiskt ganska fort efter att jag börjat röra mig för rörelsens skull, istället för att hela tiden jaga målvikten. (Vilket då innebar att jag, som många andra tjejer, åt så lite som möjligt i början av dagen. För att sedan spåra ur totalt och trycka i mig allt jag kom över framåt kvällen).

Jag känner fortfarande att det för min del är både roligare och betydligt mer effektivt att träna med orden "snabbare" och "starkare" innanför pannbenet, än att ha ordet "smalare" blinkandes där.

Alla är olika.

Summan av inlägget är i alla fall att jag otroligt sällan väger mig. Men nu har både mina föräldrars våg (som jag nyttjar ca 4 gånger om året) och vårdcentralens vittnat om att jag gått upp ca 3 kg sedan i våras. Det visste jag ju egentligen redan då kläder blivit lite trånga och obekväma.

Men jag funderar mycket på vad mitt nästa drag ska bli. Träning/rörelse känns bra och jag är peppad. Maten, tja... jag kan skylla på sambokilon och tröstätning. Jag kan välja att göra något åt den på mer eller mindre drastiskt vis. Eller så kan jag helt enkelt vara nöjd med att min kropp hela tiden blir snabbare och starkare, och låta resten go with the flow, så att säga.

Visst kan det verka knäppt att bry sig om några extra kilon, när jag vet att tricket är att bara låta dem vara?

// Ångra inte ett såligt val du gjort, gör nästa val bra istället!

// V, som inte borde droppa visdomsord så här sent på kvällen ;-)

Höst -08

(Jag har banne mig ingen uppdaterad kroppsbild - och att ta en i kvällens onepiece känns inte riktigt smickrande ;-) Jag återkommer med en bild imorgon!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar