tisdag 9 oktober 2012

Smack that! Om att testa nya grejer.

Igår testade jag boxning. Det var kul, tror jag! Muskler i armar, axlar och rygg känns lite tunga idag - och kommer säkert att kännas ännu mer efter nästa pass, då jag lärt mig mer teknik och vågar släppa lös. Det här med att testa nya grejer ger mig en liten boost på något sätt. Att kliva ur min comfort zone.

Samtidigt är det precis som bästis Kristin sa igår. "Man ska ju träna det som är roligt, liksom". Mitt klassiska styrkemixpass är kul och frigör massor av endorfiner hos mig. Army Fitness som jag testade i våras var både kul och läskigt. Ett rejält kliv ut ur trygghetszonen för mig som är individualist, att träna i grupp och dessutom vara så pass fysisk med personer jag inte känner. En rejäl lyckoboost av att utmana mig själv i allt från att hoppa upp på höbalar till att göra situps på någon annans rygg. Det är bra grejer!



// V


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar