måndag 15 oktober 2012

Träning vecka 41

Träning vecka 41
En hektisk och jobbig vecka resulterade trots allt i en hel del rörelse. Jag märker att jag lätt blir nästan manisk - allt eller inget - och när jag är superstressad och uppe i varv på grund av alldeles för mycket jobb blir träningen antingen helt bortprioriterad till förmån för tröstätning och soffhäng, eller ett måste som i "JAG. MÅSTE. TILL. KORPEN". En mycket välbehövlig ventil, helt enkelt!

Så här blev det:
Måndag: 60 minuter boxning
Tisdag: 60 min gym (15 min uppvärming på löpband, plankövningar, biceps + triceps + axlar, benböj)
Onsdag: -
Torsdag: 45 min tabata
Fredag: -
Lördag: 1h 15 min gym (30 min/5,15km löpband, plankövningar, "hela" situps, armhävningar)
Söndag: 1h 20 min/7,5 km kuperad skogspromenad i högt tempo.

I helgen har jag också ägnat mig åt själslig träning, eller utrensning är nog ett bättre ord för vad jag sysslat med. Otroligt jobbigt men stärkande, känns det som idag.

Jag har en fin vän på (övernattnings-)besök och känner mig faktiskt lite stressad av att inte "kunna" träna. Jag siktar på en promenad eller jogg i kväll i alla fall, och lite coreövningar medan vi umgås! :-)

 Igår (söndag) tänkte jag först ta ett löppass längs elljusspåret på Grisberget här i Piteå. Men eftersom jag lätt faller in i träningsrutin (spring 5 km på strax över 30 minuter)... bestämde jag mig för att ta en lång PW istället.
Det är otroligt bra för själen att vandra i skogar som den här. Jag fick mig en kuperad powerwalk med efterlängtat endorfinpåslag!

Idag har vi måndag och livet leker. 

// V, som längtar ut i dagsljus (från kontoret)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar