måndag 22 oktober 2012

Träning vecka 42

Det har ju blivit lite av en träningslogg det här, med uppdatering en gång i veckan på sin höjd. Jag drömmer om att ha en häftig, välskriven och uppdaterad blogg men var är tiden???

Veckans utmaning handlar mer om det mentala för mig - jag insåg nyss att alla mina "borden" är enorma energitjuvar. Mest är det saker som "ÅH, jag borde packa ur resväskan/vika tvätt/hänga upp kläderna/slänga den här högen i tvättkorgen/svara på det där mailet/vattna blommorna" och så vidare. De olika sakerna gnager och gnager i mig, och själva problemet är ju så enkelt som att jag skjuter upp saker. I veckan ska jag ta tag i saker och ting direkt!

Så det så. Tillbaka till ämnet.

Träning vecka 42
Måndag: 1h rask kvällspromenad med sällskap (Glenn!)
Tisdag: 30 min kvällspromenad
Onsdag: Snabb gymomgång - 18 minuter löpintervaller på band. 5 minuter jogg. Coreövningar.
Torsdag: -
Fredag:
Lördag: Ca 6 km löpning i kuperad terräng (med darling, vilken energiboost!)
Söndag:

Jag har också tryckt in en del vardagsmotion av typen byta däck, lyfta tunga saker, hjälpa mamma och pappa. Samt två lååååånga dagar i bilen, två (!) hamburgermåltider längs vägen, två trerätters middagar och lite övrigt gott. Lite övrig träning också.

Nu kör jag hårt på "äta vad jag vill" och träna mycket. Jag tror att jag har en plan faktiskt! Så småningom ska jag nog skala av det här hullet. :-)

(Och idag har jag kört ett hemmaträningspass från den här bloggen: http://bodycomf.blogg.se/2011/december/overlevnadskit-del-tva.html

// V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar