tisdag 12 juni 2012

Farmy Fit?

Igår var verkligen en superduperdålig dag. Mentalt. Jag gissar på sömn- närings- och vätskebrist och får skylla mig helt själv faktiskt, efter en hård helg. Men idag känns det bättre, fighting spiriten är tillbaka och ni vet väl att det är bara jag själv som kan skapa min egen lycka? (Samma sak gäller alltså även DIG!).

Jag tog mig iväg på ArmyFitness i söndags, trots hällande regn, trots utgång både fredag och lördag, trots att vi la oss strax efter klockan 04 lördag natt och uppstigningen skedde 08.15... Mest var det kanske dumt av mig. Men himla kul och uppiggande!


En sån här övning, fast på större sten, har lämnat märken på mina ben. Då jag var minst fick jag vara kvar till sist, sätta "armarna uppåt sträck" och snällt bli lyft/släpad uppför bergsväggen.

Vi tog oss gemensamt över en jättestor sten, sprang i terräng, gjorde situps på en nedfallen trästam, marklyft med stenar, löpte med däck fastknutna runt midjan med mera. (Här kan ni slänga en tanke åt att jag nog var lite bakis).

Förra veckans träning blev alltså;
Måndag: 5km lugn jogg (30 min/178 AVP)
Onsdag: Army Fitness
Söndag: Army Fitness

Jag siktar numera på träning varannan dag. Sedan har jag läst om en plankutmaning jag är lite sugen på att prova. Magmusklerna är ju min akilleshäl. Eller hur man säger.

(Tipsar också om bloggen http://smaljeansen.blogspot.se/, good good inspiration!).

// V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar