tisdag 12 juni 2012

När jag lurar mig själv på ett bra sätt!

Tanke 1 (på kontoret): Idag FÅR jag äta en bit choklad om det får dagen att kännas bättre.Tanke 2 (på kontoret): Ja, jag ska unna mig själv en bra tidning och en godispåse.
Tanke 3 (på kontoret): *Gladare*....
Tanke 4 (i/på väg till butiken): Men, är det verkligen choklad som kommer att göra mig glad?
Här finns det två svar. A) ja, eller B) nej. Utifrån det agerar man. Det kan hända att det fortsätter.
Tanke 5 (hemma i soffan) (ganska sent på kvällen): Det blev ingen choklad. Bra. Men kanske ska jag ta en muffin ur frysen istället?

Tankelösning 1: Tänk alltid efter innan. Är det värt det? Är det rätt "lösning"? Ibland är svaret ja, men inte alltid!
Tankelösning 2: Vem vill du vara? "Jag är en sådan som...." kanske väljer ett äpple istället? kanske löser mina problem på springrundan istället? som kanske behöver sova istället?
 
Igår blev det varken choklad, muffin eller glass. Det blev grönt te istället. Jag somnade nöjd.


Någon matfotograf blir jag nog aldrig, men här är en plocktallrik från gårdagens möte! Mums! Jag har haft fiskdille i flera dagar så detta passade very good. Jag har förresten en teori om att man behöver Omega 3 när man druckit vin (och dylikt) - för jag får alltid cravings efter avocado, fisk och ägg dagen efter.

Måndagens mat
Frukost: Lingonyoghurt med pumpafrön, linfrön och lite blåbär
Mellanmål: Plocktallrik deluxe! (Mötesfika)
Lunch: Väldigt liten portion lax, pressad potatis och gräddstuvad kål. Jag fick inte i mig mer efter fikat.
Mellanmål: Ett litet, hårt tunnbröd med smör och pepparsalami (Superhungrig, stannade länge på jobbet)
Middag: Tre Crispy Bites, lite remouladsås, spenat, 1 tomat, ½ klump mozzarella, rödlök, balsamvinäger. Mums!
Kvällsmål: Grönt te.

// V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar