fredag 18 maj 2012

Army Fitness: del 1

Del 1: Fystestet.

Jag var nervös hela dagen igår. Ännu mer nervös när Nina, som leder passet, förklarade. "Ni kommer att lära känna varandra, det är så illa tvunget eftersom det blir mycket fysisk kontakt". Jag skruvade lite på mig. Fysisk kontakt med främmande människor är inte min starkaste sida. "Sedan blir det mycket jobb i par, där ni delas in efter olika förutsättningar. Det kan vara bra att vara med någon i sin egen storlek, när man till exempel ska bära varandra". Ja, bära varandra!

I detta är jag verkligen lååångt utanför min comfort zone, men säkert kommer jag att bli jättestark så nu bara gör jag det! Testet gick till ungefär så här:

1. Uppvärmning. Jogg i ca 1,5 km.
2. Konditionstest. 2 km löpning. Min tid blev 10.55.
3. 2 min situps. Pannan mot knäna. Jag klarade 10.
4. 2 min armhävningar. Bröstet i mattan. Jag klarade 3 på tå, 34 på knä.
5. 2 min rygglyft. Jag klarade 58 styckna.
6. 2 min upphopp. Knäböj, händerna i marken, räta ut, fötterna lätta, osv. Jag klarade 40 st.
5. Jägarvila/90 grader. Jag klarade 1,37 minuter. Men vet att jag kan bättre!



Magen är verkligen min svaga punkt och jag var sjukt missnöjd igår. Men sen insåg jag att jag aldrig klarat en så "hög" situp förut. Och det spelar ju ingen roll hur "dålig" jag är nu, siktet är riktat framåt och jag vet att jag ska komma dit.

Så nu bara kör vi!!

Återkommer snart med ett recept, där bland annat det här finns med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar