lördag 5 maj 2012

Fitnessfight light

Jag blev sugen på fitnessfighten för ett tag sedan. Strax därefter blev jag snål och tänkte "det där kan jag väl göra själv!". Det vete tusan om jag kan. Men jag ska i alla fall försöka!

Min strategi är att plocka bort alla onödiga kolhydrater (sötsaker, vin och öl, mest) ur kosten under en månad. Det blir en ganska kalorisnål kost med GI-inspiration. Samtidigt siktar jag på 1 timmes rörelse varje dag, med fokus på att bli en bättre löpare med en tightare kropp!

Jag är inte extrem. När jag tränat ordentligt får jag ta en macka, knäckebröd, frukt och havregrynsgröt med lingonsylt är helt okej. Och jag har redan planerat in några fuskdagar i mitten av månaden, när vi ska åka till Göteborg och äta glass, dricka vin och ha det gött.

Nåväl, sjukt nöjd över att vara igång i alla fall, bloggen (och Cissi såklart) får bli min motivation framöver! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar