onsdag 16 maj 2012

PUMP IT!

Måndag bjöd på eferlängtad Styrkemix. Till min förvåning och besvikelse var alla FIGHTER-vikter slut..! Jag lyckades i alla fall söka rätt på en och gjorde alla övningar med minst 4kg, framsteg!! Igår, tisdag, började träningsvärken smyga på. Tack vare Cicci bokade jag ändå in mig på ett pass Bodypump och tillsammans kämpade vi till the bitter end.

Fruktansvärt jävla jobbigt men galet skönt!

Jag försökte att öka vikterna lite och det känns redan. Nästa gång ska jag köra hårt, men varje gång jag är på bodypump glömmer jag hur jag viktat förra gången. Igår körde jag ungefär så här (på varje sida stången):

Ben: 5 kg första setet, 6 andra
Rygg: 5 kg
Triceps: 2,5 kg
Biceps: 3,5 kg första repen, 2,5 andra
Bröst: 2,5 kg
Axlar: 2,5kg/1 på Macenrays, hade kunnat ha tyngre

När vi körde dips från lådan upplevde jag verkligen total utmattning och härvaro. Just där och då fanns bara jag, och ett par armar som vägrade att bära mig. Jag ramlade på riktigt ihop på golvet TVÅ gånger. Häftig känsla ändå.

Efter träningen njöt vi av bastu och kvalitetstid. Idag är jag sträv och stel i muskler, och bävar lite inför fystestet imorgon!


// V



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar