måndag 28 maj 2012

Måndagsträning

OOJ OJ vad tungt och drygt det var att dra mitt arsle ut för att träna idag! Jag fick muta mig själv med bra musik och ett lite dåligt samvete över helgens bravader... sedan hittade jag ett helt gäng inspirerande träningsbloggar, en av dem med ett spännande träningsprogram som jag började testa idag. Självklart med någon modifiering här och där.

Så här gjorde jag idag:
Powerwalk 20 min, utomhus i sol!
Bröstpress med hantlar (just nu: 5kg-hantlar x 15 reps x 3set)
Axelpress (just nu: 5kg-hantlar x 12reps x 3set)
Bicepscurl med hantlar (just nu: 5kg-hantlar x 13reps x 3set. På två av seten körde jag 6kgx5rep!)
Triceps pushdowns med rep (just nu: mellan 7-12 kg, 15reps x 3set)
Framåtlutade axelflies (just nu: 4kg-hantlar x 10reps x 3set)
Mage (just nu: 50 "djupa" situps + 2 plankor á 30-40 sek.)
Powerwalk 15 min, utomhus i sol!

Sedan körde jag en femminutersrodd mellan de första två seten också. Och fick ännu en insikt om att jag är alldeles för lat när det gäller magträning... samt att det är svårt att avgöra vilka vikter man ska ha!

Här finns programmet i sin helhet:
http://stayfittn.blogspot.se/2012/01/traningsprogram-viktminskning.html

Imorgon börjar jag äta bättre igen! :-)

// V

1 kommentar:

  1. Oj vad duktig du är, I wish ;-)

    Och tack för din goa kommentar som gjorde mig glad!

    kram

    SvaraRadera