onsdag 30 maj 2012

Tips om kvällsmat

Jag blir ofta väldigt hungrig på kvällarna - och faller därmed lätt för frestelser som kvarglömd morsdagstårta i kylen, kvarglömd glass i frysen, choklad tänkt för bakning i skafferiet... you name it! (Jag säger inte att jag gjort det i veckan... men det har jag).
Bra bot för detta:
Knäckemacka med tunt skivad avocado och salladskrydda
Bär eller frukt med kesella och lite vaniljpulver eller kanel
Kokt ägg med lite kaviar
Keso med oliver och fetaost, eller frukt och bär för all del
Att äta en ordentlig frukost och lunch - jag tror det är där det har brustit för mig hittills i veckan.
Jag kan även tänka mig någon form av smoothie, men oftast är jag för lat för att smarra ihop en sådan!

Vad har ni för smarta tips på kvällsmål?

// V




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar